Arayın
Sadece Kesin Sonuç
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Filtre
Ürünler

3 sonuç gösteriliyor

Sırala:
  • Hay bin Yakzan’ı Okumak Yazar: Avner Ben-Zaken 1,00 

    İbn Tufeyl’in Hay bin Yakzan’ı, İbranice, Latince ve İngilizce çevirileriyle, Pico Della Mirandola, Locke, Rousseau gibi isimler dahil olmak üzere, klasik İslam felsefesinden Rönesans hümanizmine ve Avrupa Aydınlanması’na kadar uzanan geniş bir tarihsel alanda, otodidaktizm tartışmalarının esin kaynağı olmuştur. Avner Ben-Zaken’in çalışması, metnin bu dolambaçlı seyahatini, farklı kültürel ortamlarda yol açtığı tartışmaları ve bu ortamlara nasıl uyarlandığını gösteriyor. “On İkinci Yüzyıl’dan bir Arapça metnin, Batı tarihinin dört dönemindeki macerasını izleyen büyüleyici bir çalışma.” -Bernard Bailyn, Harvard Üniversitesi-

  • Marx ve Sonrası – Marksist Düşünceye Katkılar Yazar: Kurtul Gülenç, Önder Kulak, 1,00 

    “Elinizdeki kitapta derlenen makalelerin odak noktası, Marx’tan başlayıp, Marksist düşüncenin temellerini oluşturan klasiklere dair kapsamlı okumaların birer sonucu olarak, ayrıntılı serimlemeler ve yeni katkılar sunabilmektir. Böylesi bir odak noktası belirlemenin temel nedeni, klasiklerin yeniden okunarak, hem metinlerin sunduğu çerçevede temellerin kuvvetlendirilebileceği, hem de hermeneutik sınırlar içinde yeni adımlar atılabileceği fikridir. Bu fikri içeren çabaların özellikle Marksist teorinin günümüzde yaşamış olduğu bunalımı anlamaya ve hem bu bunalımı tetikleyen hem de bu bunalımın yaratmış olduğu problemleri mercek altına almaya büyük katkı sunacaklarını düşünüyoruz.” Karl Marx’ta Yabancılaşma, Meta Fetişizmi ve Şeyleşme Kavramları Din Halkın Afyonu mudur? Karl Marx’ta Din, İdeoloji ve Eleştiri Post-Marksist Siyaset Anlayışı ve Eleştiriler

  • 5 üzerinden 3.00 oy aldı
    Metafizik-Kavram ve Sorunlar Yazar: Theodor W. Adorno 1,00 

    Theodor W. Adorno’nun metafizik üzerine verdiği derslerin notları ilk kez okurlarla buluşuyor.

    Adorno, derslerin ilk bölümünü Aristoteles’e ayırırken, ikinci bölümde sözü 20. yüzyıla getirerek II. Dünya Savaşı’nda yaşananların ardından metafizikle uğraşmanın mümkün olup olmadığı meselesini tartışıyor.

    “Bu yüzden, metafiziğin ne demek olduğuna dair başlangıç düzeyinde bilgi vermek yalnızca zor olmakla kalmıyor, ayrıca dediğim gibi, metafiziğin konusunu bir nebze olsun açıklıkla tanımlamak bile pek güçtür. İçinizden onun eserleriyle tanışıklığı olanların bileceği gibi, metafiziğe dair şikâyetlerinde sözünü esirgemeyen Nietzsche ile okul çocuğu olarak ilk karşılaştığım zamanki kendi eski deneyimim aklıma geliyor; konu metafizik olunca yolumu bulmakta nasıl zorlandığımı hatırlıyorum. Benden epeyce yaşlı birilerinden öğüt istediğim zaman bana metafiziği anlamak için çok erken olduğu ama bir gün anlayabileceğim söylendi. Böylece metafiziğin konusuna ilişkin sorunun cevabı ertelendi.”