Arayın
Sadece Kesin Sonuç
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Filtre
Ürünler
DÜNYA KLASİKLERİ (59)

49–59 / 59 sonuç gösteriliyor

Sırala:
  • Tembellik Hakkı Yazar: Paul Lafargue 1,00 

    “Tembellik edelim her şeyde, sevmek ve içmek dışında, tembel olmak dışında.” –Lessing

    Tembellik Hakkı, retorikten güç alan bir denemenin ötesine geçmeye niyetli, söyleyecek önemli şeyleri olan, belki de bazı kapıları yüzünüze kapatacak bir metin.

    Paul Lafargue ise, günde üç saatten fazla çalışılmayacak yeni bir “Altın Çağ” için, hem terli vücutlara hem de beyaz yakalara, ama her şeyden önce de “zamane kafası”na konmaktan bıkmayan bir at sineği!

    Lenin’in konuşmasıyla.

  • Tom Sawyer’in Maceraları Yazar: Mark Twain 1,00 

    “Mark Twain ilk gerçek Amerikan yazarı ve hepimiz de onun varisleriyiz.”

    -William Faulkner-

    Tom Sawyer’ın Maceraları, Amerikan edebiyatının en sevilen karakterlerinden birinin sahnedeki yerini ilk kez aldığı eserdir. Ünlü yazar Mark Twain bu eserde yalnızca heyecanlı bir çocukluk hikâyesi anlatmıyor, intikam, ölüm, açlık ve kölelik gibi birçok meseleyi da kendi tarzında ele alıyor. Mississippi Nehri’nin kıyısındaki ufak bir kasabada geçen bu olağanüstü hikâyede Tom Sawyer ve yakın arkadaşı Huckleberry Finn’in hayatı, tehlikeli ve olağanüstü maceralarla hareketleniyor. Twain, onları “terbiye etmek ve eğitmek” için her daim hazır ve nazır bekleyen yetişkinlerin dünyasına masum ve cesur çocukluğun gözünden bakıyor. Nesillerdir her yaştan okurun beğenisini kazanan Tom Sawyer’ın Maceraları, umudu ve masumiyeti yaz gününün kokusuyla birleştiren bir roman.

  • Uğultulu Tepeler Yazar: Emily Bronte 1,00 

    “Uğultulu Tepeler tüm bir türü kökten etkiledi.”
    -Ursula K. Le Guın-

    Tarihin en önemli kadın yazarlarından Emily Bronte’nin ardında bıraktığı -ne yazık ki- tek roman olan Uğultulu Tepeler, edebiyatın ve roman geleneğinin zirve noktalarından.

    Kasvetli York kırlarındaki Thrushcross Grange’in yeni kiracısı Lockwood’un, bir gece ev sahibinin Uğultulu Tepeler’deki evine sığınmak zorunda kalmasıyla başlıyor hikâye. Gecenin sakinleşmesi beklenirken, geçmişin rüzgârları ve fırtınaları da köşkün içinden yükseliyor.

    İngiliz edebiyatının en gerçekçi erkek karakterlerinden Heathcliff ve en sevilen kadın kahramanlarından Catherine Earnshaw arasındaki gerilimli tutku ve nihayetinde gerçekleşen ihanetin yıllar öncesinden gelen anıları kendilerini hatırlattıkça, Bronte’nin fısıltıları da kulağımızda uğulduyor.

    Heathcliff’in aksiliği ve intikam tutkusu bir sonraki nesli etkilerken, masum varisler de geçmişin üzerlerinde gezinen hayaletinden kaçmaya çalışıyor.

  • Uykulu Kuytu Söylencesi Yazar: Washington Irving 1,00 

    19. yüzyıl Amerikan edebiyatının en sevilen öykücülerinden olan Washington Irving (1783-1859), yarattığı gotik atmosferin yanı sıra ironik üslubuyla da öne çıkan bir yazar. Bu seçkide, 1999’da Tim Burton tarafından sinemaya uyarlanan “Uykulu Kuytu Söylencesi” ve Rip Van Winkle’la birlikte “Lanetli Ev”, “Şeytan ile Tom Walker”, “Hortlak Damat”, “Alman Öğrencinin Serüveni”, “Gibbet Adası’ndan Gelen Konuklar” isimli öyküleri de bulacaksınız. “Bu gölgeler içinde yitmiş yörede, insanların birbirlerine ateş başlarında anlattıkları binbir ürkütücü hikâye, Uykulu Kuytu’nun Başsız Süvarisi diye bilinen hayalet etrafında döner…”

  • Vahşetin Çağrısı Yazar: Jack London 1,00 

    Ya sahip olacak ya da sahiplenilecekti, affetmek zayıflıktı… Öldür ya da öl, ye ya da yem ol, kanun buydu ve Buck da zamanın derinliklerinden gelen bu emre itaat ediyordu.

  • Vathek Yazar: William Beckford 1,00 

    Vathek’in gotik edebiyat dahilinde değerlendirilmesini sağlayan en önemli özelliklerinden biri, Aydınlanmacı umudun yerine gotik umutsuzluğu yerleştirmesidir. Kutsal (ve tabii ki yasak) bilginin peşine düşen, dünyevi gösterişinin temsili olan zevk saraylarının tahtında otururken o meşhur Faustvari umudu taşıyan halife, arzusunun aşırılığı sonucunda Tanrı’nın en değerli armağanını yitirir: Umudu… Zaten, yazarın tasvir ettiği şekliyle Vathek’in vardığı yer, daha sonra birçok gotik edebiyat karakterinin de gideceği, hatta gitmek için çok uğraşacağı bir yerdir. Cehennemin Şark salonunda Vathek tek başına beklemektedir.

    “Doğu romansları konusunda bir uzman olan Beckford, atmosferi görülmemiş bir hassasiyetle ele alıyor ve şatafat düşkünlüğünü, ince bir kötülüğü, medeni bir kalleşliği etkili bir şekilde yansıtıyor.”
    -H. P. Lovecraft-

    “Beckford’ın Yeraltı Ateşi sarayı, edebiyatın ilk korkunç cehennemidir. Hatırladığım kadarıyla da Vathek’ten önce yazılmış hiçbir eserin ‘tekinsiz’ olduğu söylenemez.”
    -Jorge Luis Borges-

  • Vergilius’un Ölümü Yazar: Hermann Broch 1,00 

    “Broch’un Vergilius’u, bugüne kadar romanın esnek ortamı bağlamında gerçekleştirilmiş en sıradışı ve en temel deneylerden biridir.”
    Thomas Mann

    Broch, Joyce’tan bu yana Avrupa edebiyatının en büyük romancısıdır ve Vergilius’un Ölümü, Ulysses’ten günümüze kurgunun teknik olarak ne denli ilerlediğinin tek gerçek kanıtıdır…
    George Steiner

    “Vergilius’un Ölümü’nde Broch, tıpkı Proust, Joyce ve Musil gibi, şiirden bilgilendirme amacıyla yararlanmak ve felsefeyi sanat boyutuna yükseltmek tutkusundadır. Bilgiye ulaşmak için çaba harcayan sanatçı; eylemci; öğretici; artık hiçbir görev yüklenemeyen bir çağın başlıca temsilcisi; Vergilius’un arkasında Hermann Broch vardır.”
    Walter Jens

  • Yararsız Bir Adam Yazar: Maksim Gorki 1,00 

    “Yapamam…” diye mırıldandı kendi kendine. “Bilmiyorum… Yapamıyorum… Kendimi asmayı bile bilmiyorum…”

  • Yatak Odasında Felsefe Yazar: Marquis De Sade 1,00 

    Her yaştan ve cinsiyetten şehvet düşkünleri, bu eseri sadece sizlere armağan ediyorum: Verilen kurallarla kendinizi geliştiriniz, bu kurallar tutkularınıza destek olacaktır… Bu tatlı tutkulardan başkasına kulak asmayınız. Sizi mutluluğa taşıyacak olan tek şey bu tutkuların sesidir.

  • Yeraltından Notlar Yazar: Fyodor Mihayloviç Dostoyevski 1,00 

    “Bugün insan anlayışımızda, kendi kokumuz, pisliğimiz, yenilgilerimiz ve acılarımızı sahiplenip sevebilmek ve aşağılanmanın zevklerinde bir mantık olduğunu kabul etmek varsa bu görüşün başlangıcı Yeraltından Notlar’dadır.” – Orhan Pamuk

    Dostoyevski’nin toplumla ve kendisiyle çatışma halindeki isimsiz “yeraltı” adamının varoluş acılarının “saldırgan” dışavurumuyla başlayan, bu yalnız ve yoksul adamın acınası anılarıyla zirveye çıkan roman, yazarın ilk dönem mühim eserlerinden biri.

    Özelde 19. yüzyıl insanını, genelde ise “biz”i hedef tahtasına koyan Yeraltından Notlar, bireyin toplum içindeki problemlerini tüm yönleriyle, trajik bir biçimde ele alan cesur bir anlatı.

    Konstantin Moçulski’nin sonsözüyle.

  • Zamanımızın Bir Kahramanı Yazar:

     

    “Hızlı akan ve güçlü kurgusuyla okuru kendine bağlamayı başaran bir başyapıt.” -Vladimir Nabokov

     

    Rus edebiyatının hem ilk psikolojik hem de ilk büyük romanı olan Zamanımızın Bir Kahramanı çağımızın başyapıtlarından. Yirmi yedi yaşında, bir düelloda yaşamını yitiren ve çağının önde gelen şairlerinden olan Lermontov’un Dostoyevski ve Tolstoy gibi ustaları da etkileyen eseri yalnızca Rusya’nın en büyük antikahramanlarından biri değil ayrıca edebiyat tarihinin de en önemli Byronik kahramanlarından biri olan subay Peçorin’in maceralarını anlatıyor.

     

    Zamanımızın Bir Kahramanı, merhametli beylerim benim, kesinlikle bir portredir, ancak tek bir insanın portresi değil: Bu, bizim, gelişiminin zirvesindeki bütün kuşağımızın kusurlarından imal edilmiş bir portredir. Şimdi bana tekrar, bir insanın böyle fena olamayacağını söyleyeceksiniz; ben de size diyeceğim ki, bütün trajik ve romantik canilerin var olabileceğine inanıyorsunuz da, Peçorin’in gerçek olduğuna mı inanmıyorsunuz? Çok daha korkunç ve çirkin birilerinin zihninden çıkmış olanlara hayrandınız da, kendisi de birinin zihninden çıkmış bu karakter niye merhametinizi kazanmıyor? Onda sizin arzu ettiğinizden daha çok hakikat olduğundan mı yoksa?”