img-book
Kategoriler: Etiketler:

Umut

Yazar: Yılmaz Güney

Siyad – Yüzyılın En İyi Türk Filmi

“Halk, gelecek şeyin ne olduğunu, hatta umudun ne olduğunu da bilmiyor. Bizim halkımız devamlı bir bekleme içindedir. Benim anlattığım umut, aslında bu bekleyişin hikâyesidir. Aldatıcı bir umudu anlatmak istedim. Umut, bizim hayatımızın bir parçasıdır. Ayağı yere basan bir insan boş şeyleri hayal edip umutlanmaz. Toplum belli bir düzeye ulaştığı zaman insanlarda hayale dayanan umutlar kalkar. “Umut”, düzen bozukluğunun bir simgesidir.”

-Yılmaz Güney-

Etiketler:
Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

Siyad – Yüzyılın En İyi Türk Film

“Halk, gelecek şeyin ne olduğunu, hatta umudun ne olduğunu da bilmiyor. Bizim halkımız devamlı bir bekleme içindedir. Benim anlattığım umut, aslında bu bekleyişin hikâyesidir. Aldatıcı bir umudu anlatmak istedim. Umut, bizim hayatımızın bir parçasıdır. Ayağı yere basan bir insan boş şeyleri hayal edip umutlanmaz. Toplum belli bir düzeye ulaştığı zaman insanlarda hayale dayanan umutlar kalkar. “Umut”, düzen bozukluğunun bir simgesidir.”

-Yılmaz Güney-

“Yılmaz Güney’in “Umut” filmindeki arabacı Cabbar’ı uzun bir süre unutamadım. Cırlak renklerle boyanmış kâğıttan kahramanların egemen olduğu sinemamızda, Cabbar, bir dolu yaşayan, nefes alan biriydi, bizden, Türk halkından… Günümüz sanatında başarının en emin yollarından biri, insanın bildiği, gördüğü, yaşadığı yerleri, yöreleri, olayları anlatması herhalde…”

-Atilla Dorsay-

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.

Kitap Adı : Umut


Kitabın Orjinal Adı :


Yazar(lar) : Yılmaz Güney


Çevirmen :


Editör :


Tür : Türkçe Edebiyat


Sayfa Sayısı : 168


Yılmaz Güney (1937-1984) Adana, Yenice doğumlu Yılmaz Güney (Pütün), gençlik yıllarından itibaren sinemayla yakından ilgilenmiş, erken yaşta kısa hikâyeler yazmaya, senaristliğe ve oyunculuğa başlamıştır. 1955 yılında yazmış olduğu bir öykü nedeniyle 1961 yılında 18 ay hapis ve altı ay sürgün cezasına çarptırılan Güney, 60’lı yıllarda kendisini tamamen sinemaya adamış, oyuncu kimliğiyle ünlenmiş, ancak bu süre içerisinde siyasi bilincini geliştirerek, sanatına da siyasi bir yön vermeyi hedeflemiştir. Nitekim 70’li yıllar, roman, senaryo ve yönetmenlik alanlarında Yılmaz Güney’in en verimli dönemi olacak, yapıtları yurt içinde ve yurt dışında büyük yankılar uyandıracak, ödüller kazanacaktır. Siyasi görüşleri ve eylemleri gerekçe gösterilerek 72-74 arasında cezaya çarptırılan Güney, 1974’te Selimiye Cezaevi sonrası Arkadaş filmini yaparak, kesin bir şekilde tavrını ortaya koymuştur. Eylül 1974’te tekrar cezaevine dönen Güney, 1980 darbesi sonrası, yazılarından ötürü çeşitli davalara maruz kalarak, 100 yıla yakın hüküm yemiştir. Son olarak 1981’de hapisten kaçarak yurt dışına çıkmış, 1984’te Paris’te hayatını kaybetmiştir. Güney, özellikle Yeşilçam sinemasının tanışık olmadığı bir gerçekçiliği beyazperdeye taşıyarak Türkiye sinemasında kalıcı bir iz bırakmıştır. Boynu Bükük Öldüler isimli romanı 1972 yılında ilk Orhan Kemal Roman Ödülü’nü, senaryosunu yazdığı ve Şerif Gören’in –Yılmaz Güney’in hapishaneden direktifleriyle– yönetmenliğini üstlendiği Yol filmi 1982’de Cannes Film Festivali’nde Altın Palmiye’yi kazanmış; 1970 tarihli Umut, SİYAD tarafından yüzyılın en iyi Türk filmi seçilmiştir.

“Umut”

Henüz değerlendirme yok.